سخن یک طلبه پایه پنجم با جناب رئیس جمهور روحانی:
آقای روحانی نیاز است تجدید قوای علمی بنمایید اگر عمدی در کار نبوده !
جهت یادآوری دروسِ کلامیِ ابتدایِ تحصیلاتِ حوزویتان نکاتی عرض میکنم، قطعا مطالعه و تدقیق در این نکات از اوجب واجبات حفظ دینتان خواهد بود، البته اگر همچنان به مسلک شیعه پایبندید !
ابتدائا نظری بیندازید به آیه شریفه اولی الامر: 《یا أَیُّها الَّذِینَ آمَنُوا أَطیعُوا اللّهَ وَأَطیعُوا الرَّسُول وَأُولی الأمرِ مِنْکُمْ … ای کسانی که ایمان آوردهاید! از خدا و پیامبر خدا و اولی الامرتان پیروی کنید …》(۵۹/نساء) آیا شما هم به مفاد این آیه اعتقاد دارید؟ یادتان هست که در تفسیر این آیه به جهت عدم تقیید، اطاعت از ائمه همسنگ اطاعت از خدا و پیامبر قرارداده شده بود !
جناب حجت الاسلام ! حتما برای بقا و حفظ دینتان پاسخ این سوالات را مرور کنید: سوال اول؛ چرا خداوند در این آیه از مومنان خواسته که پس از پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) به معصوم اقتدا کنند ؟؟؟
سوال دوم؛ نقد به چه معناست و انتقاد یعنی چه؟ جواب سوال اول از بدیهیات عقاید شیعه است و قطعا شمای حجت الاسلام بهتر از تازه طلبه ای چون من وضوح پاسخش را درک میکنید پس به جهت جلوگیری از اطاله کلام میروم به سراغ معنای نقد و انتقاد؛
نقد به معنای “به گزینی” و “عیب جویی” و غرض از انتقاد بطور ساده “پیدا کردن غلط ها و اشتباهات است".
با مفروضات فوق حق انتقاد از معصوم که جناب عالی بیان فرمودید به این معناست که سخن و عمل امام عیب یا نقصی دارد که ایشان از درک این عیب [نعوذ بالله] عاجزند و سایرین توانا !!!
در اینصورت اشتباه ایشان در تشخیص حق لازم می آید که این تفکر بی شک با عصمت امام و مفهوم آیه اولی الامر سازگاری ندارد. نکته مهم و خطرناکی که قطعا به آن دقت ننموده اید این است که اساسا شما حکمت خدا را نادیده گرفته و یا نادانسته آنرا رد کرده اید بر این مبنا که مردم را دعوت میکند از امامی اطاعت کنند که احتمال خطا دارد !!!
بزرگوار! امامی که قابل نقد باشد معصوم نیست و بر اساس دیدگاه شیعه این مورد از نظر عقلی و نقلی مردود به شمار می آید. پس یا شما معنا و مفهوم نقد را درک نمیکنید یا معنای عصمت را خوب یاد نگرفته اید و یا … و یا …
امیدوارم یکی از دو گزینه ابتدایی دلیل این اشتباه گفتاری نسنجیده تان باشد که در غیر این صورت قطعا “خسر الدنیا والاخره” خواهید بود.
جناب رئیس جمهور در انتها به حکم آیه ۳۶ سوره الإسرا: (وَ لا تَقْفُ ما لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤادَ کُلُّ أُولئِکَ کانَ عَنْهُ مَسْؤُلاً. هرگز از آنچه به آن علم و اطمینان ندارى پیروی نکن که چشم و گوش و دلها همه مسئولند.) توصیه ای جدی به شما میکنم:
“کمتر سخن گویید” زیرا در خوشبینانه ترین حالت علمتان دچار آفت شدیدی شده و سخنرانی بسیار بدون مرور علومِ کسب شده سابق به عقبایتان آسیب جبران ناپذیر میزند.
“و من الله توفیق”
#طالبی @hadadpour